Neu JTL Shop 5

• Wenn Ihr uns das erste Mal besucht, lest euch bitte zuerst die Foren-Regeln durch.

freelucas

Aktives Mitglied
9. September 2016
3
0
Sorry for English question here.
I can not understand how can UTF-8 be supported in JTL shop 5 without UTF-8 in Wawi.
For example, If no chinese can be input into Wawi, How can the Chinese text be showed on JTL Shop5?
Thanks a lot.
I really wanna know when Wawi and Shop can support UTF-8.

Just1978

Gut bekanntes Mitglied
1. November 2007
337
8
Bremen
Eine Richtung wann der Shop 5 kommt wäre auch für mich interessant. Es macht halt keinen Sinn, dass ich einen Mitarbeiter dafür freistelle Dropper zu lernen um dann nach zwei Wochen festzustellen, dass ich die Anforderungen auch direkt mit JTL hätte lösen können.

Ich finde aber nirgends was in die Richtung...
Kann mir jemand hierzu was genaueres sagen als 2019?

Danke!
Just

FMoche

Moderator
Mitarbeiter
15. Dezember 2014
654
56
Halle (Saale)
Sorry for English question here.
I can not understand how can UTF-8 be supported in JTL shop 5 without UTF-8 in Wawi.
For example, If no chinese can be input into Wawi, How can the Chinese text be showed on JTL Shop5?
Thanks a lot.
I really wanna know when Wawi and Shop can support UTF-8.
Well, of course we won't be able to fully support UTF-8 without the WAWI, but we'll be prepared when it's finally done.
Furthermore everything but products and categories can be translated without the WAWI. The backend for example already works in arabic.

freelucas

Aktives Mitglied
9. September 2016
3
0
Well, of course we won't be able to fully support UTF-8 without the WAWI, but we'll be prepared when it's finally done.
Furthermore everything but products and categories can be translated without the WAWI. The backend for example already works in arabic.
Thanks a lot for your quick reply.
Now I understand that the meaning of UTF-8 in shop5.
It means the multiple language structure of Shop itself but not the content of the Products and Categories.
Our company are really looking forward the fully UTF-8 support in WAWI and Shop.
We are preparing to lauch a new web shop to Chinese customers. It means we need Chinese content for products.
We already used JTL to run the Amazon ebay Platform and German JTL shop for more than 2 years.
It is really inconvenient to run a webshop on other platform but not JTL just due to the UTF problem.
Do you have any estimation about the possible delivery date of UTF in Wawi and Shop?
Thanks again

mobile-bags.de

Gut bekanntes Mitglied
10. Dezember 2013
219
5